September 13, 2013

berikutan Pertandingan Menulis Cerpen #SAMAR dan #SERONOK anjuran Fixi

oke. gua kecewa.

pagi tadi. kelas kalkulus. gua selongkar TL. nampak satu tweet.

"pertandingan menulis cerpen #SAMAR dan #SERONOK. deadline 3pm esok."

@BukuFixi yang tweet. lebih kurang begitulah. gua tak ingat.

gua terus girang. terus carik idea. gua fikir. selesai urusan semua. ngadap laptop. gua nak karang. untung untung. gua dapat buku free.

sampai bilik. gua tulis. gua tulis. okelah. gua taip. siap satu karya. hantar terus sebelum pergi ke Masjid Putih. solat jumaat.

lepas jumaat. kelas litar. gua terfikir. kalau hantar dua entri. elok jugak. satu #SAMAR satu #SERONOK . untung untung dapat dua buku free.

sampai bilik. gua taip. gua taip. dan gua taip. siap karya kedua. hantar terus tanpa lengah. gua lega.

dua karya. in fact tiga. jika engkorang mahu kira puisi aneh bertajuk "Jangan jadi pemalu. Jadi Penyegan" yang gua post awal petang tadi. dalam satu hari. otak gua lapang.

seminit lepas tu. gua bukak FB Fixi. gua carik post pasal pertandingan tu. gua terus terdiam.



gua buat dua kesalahan. pertama. tajuk karya yang gua hantar. kedua. patah perkataan bagi karya yang gua hantar.

oke. gua kecewa.

p/s : gua masih kecewa. mungkin esok atau lusa. gua kongsikan karya. buat engko yang membaca.

No comments:

Post a Comment