September 06, 2013

6 September 2013

time gua mula tulis post ni, jam laptop gua menunjukkan 4:35 PM. lebih kurang empat jam lagi sebelum gua naik bas dan memulakan perjalanan gua ke USM Kampus Kejuruteraan. gua rasa gua tengah sentimental sekarang ni. jadi, kalau engkorang baca post gua ni. jangan emosi sangat.

Assalamualaikum.

cuti gua kali ni. gua rasa cuti yang cukup bermakna. cuti kali ni lain dari cuti yang lain. gua tak tau kenapa. tapi mata gua dah berkolam dah ni.

mungkin sebabnya, gua dapat sambut Ramadhan plus Syawal sebulan penuh dengan famili gua. dari tahun 2005 (form 1) sampai sekarang. gua tak rasa penuh dua dua bulan ni dengan famili. so, it's been so much fun. 

Ramadhan kali ni rasa best sebab gua mesti buka dengan famili. kalau tahun lepas, banyaknya buka kat MB. al Maklumlah, kerja sebagai pembantu gerai ja. walaupun tak de banyak hasil. dapatlah jugak belanja raya. cuma tak dapat nak rasa Buah Melaka mak je. tak pe laa. mak dah banyak bagi benda lain.

Syawal kali ni pulak first time dapat raya naik bas raya pertama. first time jugak dapat jumpa semua pakcik makcik belah mak pada hari raya pertama. PERTAMA. nenek siti laa orang paling gembira gua rasa. tapi gua tetap happy. walaupun dua tiga hari raya awal awal tu gua flat sebab makan banyak sangat. ahaha.

nak dijadikan cerita. cuti kali ni buat gua menjalin tali persahabatan dengan ramai orang yang dulunya rapat tapi lost contact. ramai. dan yang bestnya. kawan kawan sekolah rendah. well, selalunya gua balik PG ni lepak dengan Intan ja. tapi 31 Ogos hari tu dapat jumpa balik Adu Eina Shasha Ainina Aimi Azu Zay Epi Amin Kudut Azura. well, mostly kerja. tapi ada jugak yang study. but the best part is yang dah tunang kahwin beranak pinak tu. wahhh. pakcik sangat gua rasa.

soal hati? cuti ni hati gua ada. gua dah ready nak bagi kat sesorang. tapi dia belum ready lagi. doakan gua. ahaha. gua malas nak cerita banyak pasal part hati ni. cukup cukup.

hari ni last day gua ada kat sini. last but not least. gua akan balik jugak PG nanti. tapi bila ingat hari hari terakhir gua kat sini. rasa sebak pulak. ayah bawak pi Burger Bakar Abang Burn even gua ajak on short notice. mak sanggup masakkan Stew Gearbox plus bakarkan Otak Otak sebab takut gua teringat bila dah balik USM. adik gua belikan case phone BB baru. tengok si sara tu makin cerdik. gua tolong atok abas dengan nek ru kat klinik hari tu. nek siti lepak rumah gua seminggu. everything macam best sangat.

but all this good things laa yang beratkan hati gua untuk balik USM. it is so hard. engko tahu rasa bila engko satu semester tak jumpa famili, tak balik rumah. bila kau balik, lama pulak tu. pergh feeling dia tu. gua tak boleh kata. 

anyway, gua tak buat post panjang ni untuk engkorang yang baca ni nangis. gua buat post ni sebab nak kabo yang cuti kali ni lah cuti gua rasa hidup sikit. problem memang ada. kata hidup kan? mati je takde masalah ni. ahaha.

gua harap, gua dapat jumpa lagi mak, ayah, ira, sara, nek siti, nek ru, atok abas, kawan SKPG2, kawan kawan sepermainan, awak, kau, dia, eh. semualah. semua yang gua jumpa lagi kat PG ni. gua harap gua dapat jumpa lagi semua.

jam laptop gua ni menunjukkan 5:00 PM. gua ada few hours left ja. untuk kengkawan USM. jumpa engkorang semua kat sana. gua duduk bilik single sidang ni. 6107 !

kalau engkorang nangis. pi amek tisu. lap.

No comments:

Post a Comment