September 11, 2012

what say you?

assalamualaikum.

aku nak tanya pendapat korang ni. antara tiga ciri gadis ini. mana yang korang akan pilih sebagai teman hidup jika korang adalah lelaki itu. juast asking for an opinion.

-----------------------------------------------------------------

Gadis 1

gadis 1 sayang kat lelaki itu. tapi lelaki itu sudah tawar hati kepada gadis 1. lelaki itu seboleh boleh meminta gadis 1 untuk mencari yang lain agar gadis 1 tidak lagi berharap kepada lelaki itu. gadis 1 pasrah. dicubanya lelaki lain namun lelaki itu juga di hati.

Gadis 2

gadis 2 baru sahaja break-up dengan kekasih lamanya. lelaki itu rapat dengan gadis 2 untuk menenangkan gadis 2 yang sedang dilanda kesedihan. secara tak disedari. lelaki itu terjatuh hati dengan gadis 2. namun gadis 2 tak bersedia lagi untuk memulakan hubungan baru. terus dia diam membawa diri kerana tak mahu lelaki  itu berharap.

Gadis 3

Gadis 3 dengan lelaki itu kekasih lama. terpisah atas sebab keluarga dan jarak. masa berlalu. lelaki itu cuba untuk move on. dan terjumpa dengan gadis 1 dan gadis 2. namun suatu hari, gadis 3 tiba tiba menegur di laman mukabuku. menyatakan yang kini gadis 3 sudah dekat dengan lelaki itu. namun ibu bapa gadis 3 sudah mencarikan jodoh untuk gadis 3. perasaan gadis 3 masih berbelah bahagi. diajak lelaki itu untuk berkawan.

-----------------------------------------------------------------

jadi apa pendapat korang? siapa yang patut lelaki itu pilih untuk  mengecapi saat bahagia selepas nikah? atau patutkan lelaki itu meninggalkan mereka dan berserah pada jodoh?

11 comments:

  1. emmmm... hai gadis 2.. mungkin sebab dia sukar untuk jatuh cinta dan sukar untuk melupakan. aku akan berusaha untuk buat dia jatuh cinta kat aku. perempuan ni, kalau dia suruh pergi, sebenarnya dia x nak pergi pun.. lama2, hatinya akan lembut.. lelaki hanya perlu berdamping dan bersabar.. sekian... AD

    ReplyDelete
    Replies
    1. berdamping dan bersabar? risau dia fikir kita ni penggangu hidup pulak?

      Delete
  2. beb, kalau boleh tukar lah tulisan kaler lain. kalau aku, better kau pilih yg nombor 3. sbb yg no 1 and 2 tu completely tanak kau kita dah. like seriously. nombor 3 nk kawan lagy. kawan can be very nice;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog ni aku nak renovate. tak tau bila. haha. anyway. kawan can be very nice eak? tanx for the opinion !

      Delete
  3. gadis 2! its me! haha.. serius.. lame2 hati akan lembut. sebab pmpuan ni nak someone yg care, even dia cakap dia akn jauhkan diri hakikatnya takkan boleh. just believe me :)

    ReplyDelete
  4. ce citer kenape tanye? hehe...

    ReplyDelete