October 14, 2013

HAH ! Hari Ajar Hajar ! #repost

post ini pernah dipublish satu ketika dulu namun gua padam sebab subjek di dalam post ini macam merajuk dengan gua. tapi kini tidak lagi. nikmati.

xxxXxxx

berikut merupakan rentetan SMS antara pakcik rG dengan SailorMoon.

"Kalo hang nk p esk, kul 9am"
"Kereta?"
"Kete sewa.viva"
"Okay."

92 minit kemudian

"Mana kau?"
"Sabo la. Tnggu kat kafe lembaran. Nak amek kete sat"
"Oke. Aku nk makan sat."
"Ye ye"

ini lah mulanya.
mulanya hari hajar.
hari ajar hajar.

jeng jeng jeng.

peristiwa satu.
di Restoran Khilal (bukan nama sebenar)
kisah pirahna dan barracuda. serta budak pasir mas.

pirahna : air suam ni aku nak.
budak pasir mas : kau habiskan air tu. aku tak kira.

...

barracuda : *cek tweet kat henfon*
pirahna : *cuba curik roti telur barracuda*
barracuda : *toleh*
pirahna : *buat tak tahu* 'cis, tak sempat'

...

pirahna : nak pergi toilet. jangan tinggalkan aku.
budak pasir mas : oke. jom kita gerak.

ye. pirahna tu hajar.

peristiwa dua.
menuju ke Serigala Besar dan Jahat.

anak kecil : boleh carik toilet tak?
bapak : bukan tadi dah pergi toilet ke?
anak kecil : berhenti je laa.
kakak kakak : *gelak besar*
anak kecil : jangan gelak laa. ini tak lawak. *gigit pintu kereta*
abang : eh. tu esso. toilet. *sambung gelak*

ye. anak kecil tu hajar.

peristiwa tiga.
di food court Jambul Hill.

pacik : kau nak makan apa?
first timer : ada apa je?
pacik : MAMAK ! goreng goreng ada?
mamak : ada ada.
pacik : kau nak order apa ni?
first timer : ada apa je?
mamak : mee ada. bihun ada. maggi ada. nasi goreng ada. nasi goreng ayam ada.
first timer : nasi kandar takde?
pacik : kau pernah makan nasi kandar tak? *start gelak*
first timer : *geleng kepala*
mamak : mari sini saya kasi tunjuk itu nasi kandar.
pacik : *masih gelak*

ye. first timer tu hajar.

peristiwa empat.
permainan Bowling dua frame.

bola 7 : eh. aku tak reti main laa.
bola 11 : main macam ni. baling kena tegak.
bola 9 : alaa. longkang lagi.
bola 10 : kau jangan bengkok kan tangan.

setelah pertengahan frame kedua.

bola 7 : wehh. nak main lagi.
bola 7 : yey. aku baling lagi.
bola 7 : alaa. dah nak habis ke?
bola 10 : kau nak main lagi ke?
bola 7 : nakk. *muka excited*
bola 9, 10, 11 & takde bola : *geleng kepala*

ye. bola 7 tu hajar.

peristiwa lima.
perjalanan balik. tepi USM.

budak excited : eh. tu USM. tu USM. eh. kenapa tak belok?
budak driver : sabar. nak tengok shuttlecock kejap.
budak excited : oh. oke oke.
budak driver : tak habis habis karenah dia.
semua budak : *gelak besar*


ye. budak excited tu hajar.

oke. dah boleh berhenti kott pasal post ni. pacik dah gelak sakan dah ni. hahahaha.

p/s : jangan marah hajar. jangan serik keluar dengan kami. :p


No comments:

Post a Comment