August 01, 2013

KisPen #2 : Lada

Tersentak dia dari lena. Dikerling jam di dinding. 10 minit lagi ke jam 10.

"Shit ! Mak pesan beli lada tadi. Macam mana laa boleh terlelap ni?" bebel Azmi seorang diri.

Raihan leka melihat video Upin Ipin di laman YouTube dengan susu di mulutnya. 

"Mimi ! Kau turun kejap ni. Tengokkan Rehan. Aku lupa mak pesan beli lada tadi." laung Azmi kepada Azmira.

"Abang nak pergi mana?"

"Mak kirim lada tadi. Aku terlelap. Tengokkan Rehan ni."

"Ok Ok."

"Aku gerak ni."

"Belanja Mimi topup bang. hee."

"Yela yela. Aku pergi dulu. Jaga diri. Jaga Rehan."

Azmi menutup pintu di belakangnya lalu mendapatkan motosikalnya.

xxxxxXxxxxx

Azmi terus memecut motosikalnya ke Pasar Mini Jiason.

"Mintak mintak Jiason tu bukak lagi."

Azmi terus memacu motosikalnya belok ke satu simpang sebelum matanya disilaukan kereta dihadapannya.

"Woi ! jalan macam ni pun kau nak bawak laju. Nasib baik lah gua power."

xxxxxXxxxxx

"Shit ! Dah tutup pulak Jiason ni. Mana gua nak carik lada ni?"

Azmi terus menunngang sambil berfikir tempat mana dia boleh jumpa lada pada jam 10.15 malam ini. Sedang dia menunggang, dia terpandang kedai makanan segera.

"Elok gua belikan Rehan ni waffle."

Dia memberhentikan motosikalnya dihadapan kedai tersebut.

"Aunty ! Waffle satu. Coklat semua !" jeritnya.

Dia merehatkan diri sambil duduk di atas motosikalnya. Dari situ dia ternampak orang ramai berkumpul di simpang yang dia hampir terbabas kerana silau lampu kereta tadi.

"Aunty ! Kejap lagi saya datang amek !"

xxxxxXxxxxx

Azmi terlopong. Motosikal yang terbaring di jalanraya itu motosikalnya. Dia cuba mencari penunggang motosikal tersebut. 

Azmi terlopong. Baju penunggang itu sama dengan baju yang dipakainya sekarang. Dia merapati badan atau mungkin mayat penunggang tersebut.

Azmi terlopong. Dunianya gelap.

No comments:

Post a Comment