May 05, 2014

rant

hai?

lama kan aku tak post kat sini. last post dated 15th January. masa tu baru lepas balik dari jenjalan Taiping yang tak sengaja tu. lama betul. rasa macam tak dijaga dengan rapi blog ni.

so, apehal tetibe tergerak hati nak tulis post ni? aku tak tahu. life been busy lately. busy yet fun. new things learnt. new friends found. new stories told. new memories carved.

aku dok berperang sebenarnya. dengan diri sendiri. mungkin tu sebabnya aku tak dapat nak tetapkan hati kepada sesiapa atau sesuatu.

5 Mei ni sebenarnya annivesary mak ayah aku. 23 tahun. bila aku nampak mak aku post gambar kek nikah mereka. aku macam tersentap. aku nak masuk 22 tahun. yet, what have i done? apa yang aku bagi mereka. kekecewaan?

degree life is tough. kadang kadang aku fikir. kenapa lepas SPM dulu aku tergerak nak masuk matrik? kenapa aku tak amek diploma je? habis diploma. boleh relak tenang diri. tapi, siapa aku nak persoalkan takdir?

everything happens for a reason. aku tahu. hikmah di sebalik segala ini. tapi tu lah. dia tak sampai. ke aku yang tak carik? ke cemana? hikmah ni kena carik ke?

aku tengah dalam masalah. masalah yang aku rasa aku yang tak nak keluar. gila. dia macam lalat terjatuh dalam mangkuk penuh sup. lepas tu pesen berserah. ada usaha tu ada. tapi dok kepak sikit sikit je laa. lama lama mati ja situ. cuma aku tak rasa aku dah mati laa.

sebab aku rasa dalam otak aku dok fikir cemana nak keluar dari mangkuk tu. kiranya aku punya kepak tu masih membantu aku. 

faking analogi.

takde sape bro nak bantu kau keluar mangkuk tu. keluar sendiri. cepat. jangan mati dalam tu.

dah laa.

bai.

1 comment:

  1. sedih2,, huhu.. semoga kau berjaya..insyaAllah aamiinnn

    ReplyDelete